Jump to content

Spill prat

Jos
 Share

Recommended Posts

Spilte nettopp gjennom Johnny Rocketfingers 2. Levde ikke helt opp til forventningene. I hvert fall ikke den forferdelige musikken, men det var underholdende.

• Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spilte nettopp gjennom Johnny Rocketfingers 2. Levde ikke helt opp til forventningene. I hvert fall ikke den forferdelige musikken, men det var underholdende.

Litt enig angående musikken faktisk når jeg spilte det igjen. Selv om den er tøff enkelte plasser også, synes jeg.

Man må vel dessuten se på det som et idealistisk prosjekt lagd på Flash, og ikke som et markedsført spill.

Jeg elsker stilen og 'suppish'-holdningen over spillet.

S,

Jeg kan hvertfall love at Heroes 5 er like hektende som før. Huff, hvor bliver tiden? Førsteinntrykket er at dette er bedre enn det forrige. Alt føles egentlig kjent og kjært ut.

Jeg kan hvertfall love at Heroes 5 er like hektende som før. Huff, hvor bliver tiden? Førsteinntrykket er at dette er bedre enn det forrige. Alt føles egentlig kjent og kjært ut.

Aye, førsteinntrykket med 3dgrafikk var dårlig. Alle tidligere klassikere som blir fornyet i 3d har vært med vekslende hell. Her blir man raskt vant til det, så det går ganske greit. Litt småproblemer med å plukke opp ressurser på mapet, men ellers er alt kjent og kjært ja. Det meste ligner heroes 3, men de har beholdt litt av de kjekke tingene fra 4'ern også. Timene kan fly med dette ja..ah heaven!

Jeg syns homm4 var et bra spill jeg. Mange hakk dårligere enn sine forgjengere, men de måtte jo prøve litt nye ting og løsninger for å få til en utvikling i spillserien. Noen ting fungerte godt, andre fungerte mindre godt.

Jeg sluttet fullstendig å spille dataspill for ca. et halvt år siden. Har omtrent ikke åpnet noe siden det.

I dag var jeg på restaurant med massevis av gamle dataspillvenner. Det var en skikkelig merkelig følelse. Jeg tror aldri jeg har følt meg så fremmed før.

Jeg lurer på om jeg savner det egentlig. Datamaskinene. Spillene. Teknologien. Selv om jeg fortsatt bruker PC ganske mye, er interessen for selve PC-en ikke-eksisterende. Det eneste jeg så inderlig skulle spilt er Oblivion, men jeg tror ikke PC-en min tåler det spesielt bra.

Tenker jeg gjør et comeback til spillverdenen om noen år. Hvis jeg holder meg helt unna spill inntil da, blir det sikkert kjempegøy å plutselig komme tilbake og oppleve den enorme audiovisuelle forbedringen. De videoene jeg har sett av Oblivion ser jo helt ekstreme ut, men jeg har holdt meg så borte fra spill at jeg aldri har vært i nærheten av å oppleve så vakker grafikk (har aldri prøvd HL2 heller f.eks.).

Angående Age of Empires, så har jeg spilt toeren uendelig mye. Fytti katta så gøy det spillet er.

Endring: Og nå ser jeg HoMM ble nevnt. Treeren har jeg spilt nesten mer enn Age of Empires II. Fantastisk artig og magisk spill. Jeg får en nostaligisk følelse av å tenke på det... sene netter under dyna i et lite kjellerrom med Heroes III på skjermen. Ahh... :rolleyes: (jeg husker diskusjon rundt denne smilien en gang... det er en drømmende smily!)

Spillte nesten ikke noe data spill i 2004, men gjorde comeback i 2005 når både Wow og Half Life 2 kom på markedet. Har samme følelse som deg, bruker pc'en mye, men intereserer meg ikke så mye for teknologien. Hadde planer om å slutte igjen, men med ankomsten til Gothic 3 ser det dårlig ut.

Det eneste jeg spiller er gamle spill som den nåværende Fallout-serien (1, 2 og Tactics) og diverse flashspill på nettet. De siste åra har jeg nesten bare spilt gamle PC-spill via DOS-emulatorer og alt mulig. Sam & Max, Monkey Island-serien, Maniac Manison, Heroes of Might and Magic 1 og 2 (jeg liker nummer to bedre enn treeren og fireren liker jeg ikke i det hele tatt). I tillegg har jeg spilt en del CS. Jeg har funnet en måte jeg kan være usynlig i CS uten å jukse nå. Det er moro for hele familien å skyte intetanende fjols i beina for så å stikke dem med kniv uten at de skjønner en dritt. Vel, det er vel juks, men ikke ulovlig juks. Det er et "administratorverktøy mot juksefanter".

Akkurat nå går det i Fallout 2. Et mer utrolig, fantastisk spill tror jeg ikke eksisterer. Håper så inderlig fjolsa i Bethesda ikke ødelegger Fallouts stil og sjarm. Hvis de klarer å gjøre Fallout 3 til et like fantastisk spill som en og to vil jeg elske dem, men det virker ikke som det er helt sikkert at Fallout 3 kommer på markedet i det hele tatt.

Forresten så har E3, etter det jeg kan skjønne gitt en gledelig nyhet: Duke Nukem Forever er snart ferdig. Helt sikkert løgn, men jeg tror ikke 3DRealms har virka så optimistiske på en snarlig lansering i noe intervju tidligere som nå.

De to eneste spilla jeg ønsker meg for tiden er Will Wrights Spore og Fallout 3. Og kanskje Shadow of the Colossus, men den ene PS2-kontrollen min er ødelagt fant jeg ut da jeg rigga den opp for første gang på et år i dag. Går. Faens klokke. Den går for fort til midt på natta.

For de som vil lese noen anmeldelser av spill med et veldig spesielt perspektiv kan kikke her: http://www.etext.org/Politics/MIM/bookstor...ames/index.html

Underholdende med en maoistorganisasjon som kritiserer de politiske aspektene ved dataspill. :D

Forresten så har E3, etter det jeg kan skjønne gitt en gledelig nyhet: Duke Nukem Forever er snart ferdig. Helt sikkert løgn, men jeg tror ikke 3DRealms har virka så optimistiske på en snarlig lansering i noe intervju tidligere som nå.

Hva? Post link til intervju er du snill. Jeg har ikke fulgt med så nøye når det gjelder 3DR sin booth på E3 (selv om jeg har et godt øye til 'Prey'), og jeg har ikke vært på forumet på en stund (jeg sluttet vel å henge der i 2002/2003 eller noe slik, da begynte det å bli traurig å vente på DNF for min del). Rart ikke VoodooExtreme har nevnt noe, Apache (hoved-"journalisten" på VE) er jo helt rabiat når det gjelder DNF-nytt.

Hva? Post link til intervju er du snill. Jeg har ikke fulgt med så nøye når det gjelder 3DR sin booth på E3 (selv om jeg har et godt øye til 'Prey'), og jeg har ikke vært på forumet på en stund (jeg sluttet vel å henge der i 2002/2003 eller noe slik, da begynte det å bli traurig å vente på DNF for min del). Rart ikke VoodooExtreme har nevnt noe, Apache (hoved-"journalisten" på VE) er jo helt rabiat når det gjelder DNF-nytt.

Ha ha ha. Tror jeg ikke noe på. Gledet meg til det spillet, men gitt opp for lenge siden. Duke er konge!

Den traileren som kom ut i 2002 ellernoe såg jo enorm ut, men så hørte man aldri noe mer. Sukk...

Ja, den husker jeg :D Grafikken da var konge, men nå er det sikkert ikke noe lenger, så de må jo ha gjort om hele grafikken pga dagens standar. Har også gitt opp håpet for lenge siden.

Jeg kjoepte nylig HoMM 4 med alle addons for ca 80 kr. Er selvsagt ikke saa bra som 3'eren, men liker den allikevel. Holder naa paa med Winds of War campaign, siste scenario med Nature, og det er svinevanskelig. Helvetes katapulter!

Det var ikke E3, jeg har bare blanda ting.

Men her:

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=8878

mer: http://www.1up.com/do/feature?cId=3147571

Ooooog: De har annonsert en oppfølger til Duke Nuken Forever: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=135955

Ettersom jeg ikke hadde noen jobb fra 2004-2006 hadde jeg sjelden råd til å bruke penger på spill. Dermed ble det til at jeg spilte UT2004 (som har en ekstremt lang levetid, det hadde det iallfall for meg, spiller det fremdeles) helt til jeg fikk meg jobb igjen. Har mye å ta igjen, men begynner smått (skal kjøpe kamera for 12000 snart, lite penger til overs). Fikk kjøpt meg en DS og må si meg mektig imponert over den lille dingsen. Jeg har alltid vært ganske likegyldig til grafikk, og prioritert gameplay. Hittil har jeg kun to spill til konsollen, Phoenix Wright: Ace Atturney og Mario Kart DS. Sistnevnte er standard Mario Kart, artig å spille men ikke noe nytt. Førstnevnte spill er helt fantastisk. Du spiller en advokat som må forsvare diverse stakkarer. Bruken av touch-screenen funker flott, spillet har utrolig mye humor og krever en del tenking. Eneste minuset er at man kanskje må bruke litt vel mye tid på å lete etter hint fra gjerningsområdet (har kun vært drapssaker hittil, har dog bare kommet til 4. avsnitt).

Utenom det har jeg Resident Evil 4 på vei i posten. Har hørt fryktelig mye bra om spillet, så jeg gleder meg.

http://trickstars.powerade.no/index.jsp

Egentlig et gøy spill. Det eneste problemet er at det er så sinnsvakt med bugs i spillet. Jeg har gjort det samme som fyren på toppen flere ganger, men det er jo nesten tilfeldig hvilke triks som blir registrert eller ei, så comboer er egentlig bare flaks (har vel kommet opp i en 11xHopTheWorld, men det hjelper jo lite når neste bare blir ingenting (selv om jeg faktisk tar en HopTheWorld), se f.eks. på den replayen jeg har 33233 poeng, hadde ikke spillet bugget hadde jeg glatt hatt rundt 100k på den). I tillegg er det helt ufattelig treigt. Idiotisk av utviklerne å bruke en del av effektene de bruker under selve triksingen. Det går skikkelig dårlig på en P4 3.0GHz med 1GB RAM og et grei grafikkort, og da har du bæsja litt på leggen om man utvikler flash-spill.

Nå høres jeg kanskje litt negativ ut, men spillet er faktisk gøy, så lenge man klarer å unngå å irritere seg over bugs.

[EDIT: Haha, der satt den! Ligger på andreplass på lista nå ("Johnny2k"). Hadde jeg klart å tatt et par til der så hadde jeg tatt førsteplassen, jeg hadde faktisk nok tid, men fomla da det var igjen noen få sekunder.]

• 1 month later...

siden det der var .zip gidder jeg ikke laste ned og se den før jeg poster, men kan si at jeg skulle egentlig selv gjøre et ganske spontant kjøp av det samme (om ikke spillet i videoen er noe annet enn "new super mario bros"), siden elkjøp har et enormt bra tilbud på Nintendo DS lite denne uken, men siden dama kjøpte den siste de hadde inne, som atpåtill var den hvite, og jeg hadde lyst på den svarte, måtte jeg bare dra rett hjem og bestille det.

satser på at remediet ankommer i posten i morgen, for prøvde det litt på damas DS, og det var sinnsykt morsomt, eneste som virket litt negativt var at det kanskje kan gå litt raskt å runde det.. men det er jo multiplayermuligheter på det. så det blir vel knall,

Mye RPG virker å gå igjen i denne tråden, i så fall vil jeg gjerne introdusere dere for GunZ: The Duel, et 100% gratis onlinespill som best kan beskrives som en liten Matrix-lignende utgave av WoW. Her er det snakk om halsbrekkende FPS action men med klare paralleller til RPG-verdenen, dvs. karakteroppbygging, quests mm. Å sammenligne det med Final Fantasy er vel ei dumt.

Spillet er 100% gratis og skal ei kreve så mye av PCen.

Mer info her, og så får dere ha meg unnskyldt at jeg reklamerer for eget nettsted:

http://www.euro-gamer.net/forums/index.php?showforum=17

Offisiell hjemmeside:

www.gunzonline.com

Andre lenker:

www.gunzfactor.com

tror jeg prøvde det der en gang, men det ble fort avinstallert.. husker ikke helt hvorfor, vet dårlige servere var en ting, men mulig jeg prøvde en veldig tidlig versjon som virket dårlig også.

• 3 weeks later...

var det noen her som hadde mario kart ds og pleier å spille det online?

fikk meg wifi idag, og har begynt å spille det litt på nett, det er jo temmelig enormt gøy.

• BadSmile changed the title to Spill prat