Jump to content

Dine favorittskuespillere


Blodpudding
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nr. 1: Gunnar Björnstrand.

 

Fordi han alltid, Alltid, ALLTID gjør en fantastisk rolle, ofte den beste i filmen, selv om han viser ansiktet sitt i kanskje 3 minutter. Kan komme tilbake med mer senere. Må tenke litt først.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Amy Adams

Fordi hun er pen eller fordi hun er en god skuespiller? OBS: Jeg har ikke sett Amy Adams på film, og prøver ikke å hinte til at hun er en dårlig skuespiller, ettersom jeg ikke har nok kjennskap til dette. Men jeg har lagt merke til at hun er pen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Amy Adams spiller hvertfall veldig, veldig bra i Junebug. Synes ikke hun er overveldende pen.

 

Jeg tror disse tre i hvertfall er kandidater til pallplasseringer i en evt. beste skuespiller-avstemming inni hodet mitt: Klaus Kinski, Cary Grant og Lauren Bacall.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Hiver meg på Solonitsyn jeg også. En av tidenes hovedroller i Andrei Rublev, en av tidenes biroller i Stalker. Er nok favoritten blant skuespillerne i Tarkovskijs univers.

 

Bibi Andersson, Ingrid Thulin og Liv Ullman. Disse store Bergman-kvinnene.

 

Slenger også med Aleksei Kravchenko, fordi han gjør en av tidenes roller som 16-åring. Det er det ikke mange som gjør. Jeg har ikke sett ham i annet enn Idi i Smotri, men ansiktet hans i den filmen er alene nok til å bli nevnt her.

 

Også nevner jeg like greit James Gandolfini. Han er jo sjarmerende i mange av sine filmroller, men Tony Soprano er så vanvittig godt realisert gjennom ham at han er en fyr jeg alltid kommer til å ha stor respekt for. Han klarer å spille på de fleste strenger i denne rollen. En av de største amerikanske skuespillerne i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

 

Siden Zann nevnte Cary Grant nevner jeg Jimmy Stewart. Synes nok han er den mest fornøyelige i denne Hitchcock-gjengen.

 

Woody Allen? Ja. Ingen andre har vel gjort det mer vellykket å bare spille seg selv i hver eneste film.

Link to comment
Share on other sites

 
Steve Buscemi og Christopher Walken

 

Hehe, virker å være mange som har akkurat disse to som favoritter. Jeg har det selv.

Christopher Walken har dessverre blitt litt parodi på seg selv i det siste, men fyren er jo helt unik. Enorm kulhetsfaktor, og han er liksom litt for merkelig til å være en vanlig person.

 

John Hurt og Philip Baker Hall er to som har vokst veldig på meg i det siste. Og Gena Rowlands kan representere damene.

Link to comment
Share on other sites

 

Valget av Amy Adams har fint lite med at hun er pen. Spilt vilt bra i de vilt forskjellige rollene jeg har sett henne i, nå har karrieren nettopp skutt fart så ser fram til flere opplevelser fra henne. Neste relativt lovende film hun er med i er Doubt.

 

 

Kaster meg på Jamie Stewart og Cary Grant, også.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

http://www.cinematical.com/media/2006/02/brucecampbell.jpg

 

Det er utrolig mange dyktige skuespillere som så å si alltid leverer, men det er ingen som er like kul som Ash... uhm, Bruce.

 

PS: Jeg tror jeg kunne oppnådd store ting her i livet dersom jeg var utrustet med haka til Bruce.

Link to comment
Share on other sites

 
James Mason, James Stewart, Audrey Hepburn, Roger Livesey, Moira Shearer, Alain Delon, Errol Flynn, Burl Ives, Ed Harris, Tommy Lee Jones, Jane Darwell, Myrna Loy, Deborah Kerr, Rock Hudson...
Link to comment
Share on other sites

 

Humphrey Bogart

Alain Delon

James Stewart

Catherine Deneuve

Ingrid Bergman

Toshiro Mifune

Takashi Shimura

Peter Lorre

Rudolf Klein-Rogge

Jack Nance

Max von Sydow

 

har fått sansen for Tommy Lee Jones i det siste (Three burials, no country for old men, valley of elah), og faktisk Michael C. Hall,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Virkelig? Kunne kanskje vært enig om resten av det han hadde gjort hadde vært 100% middels, og dermed ikke trukket ned denne ene meget bra rollen.

 

Men: Blood Diamond. Herregud. Dette er bare ett eksempel. Jeg kan gjerne komme med flere, om du vil.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Virkelig? Kunne kanskje vært enig om resten av det han hadde gjort hadde vært 100% middels, og dermed ikke trukket ned denne ene meget bra rollen.

 

Men: Blood Diamond. Herregud. Dette er bare ett eksempel. Jeg kan gjerne komme med flere, om du vil.

 

Jeg har ikke sett Blood Diamond, men jeg mener å huske at jeg nevnte 5-6 skuespillere når jeg posta det, og DiCaprio er kanskje nederst av de? Jeg vet ikke helt, men han var så god i The Departed, at jeg ble virkelig mer åpen og interessert i han.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...