Uruloki 15 Posted October 5, 2008 Author Report Share Posted October 5, 2008 Er det det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Sorry, overså svaret og hadde snart tenkt å komme med et hint. MGMT er korrekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Hvilken Natt&Dag-anmelder har tidligere spilt i et av Norges mest kjente hardcoreband? Kjedelig spørsmål, men prøv! Google ikke lov de første dagene i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Det er Andreas Tylden. Tidligere vokalist i JR Ewing. Erlend Mokkelbost har vel også blitt musikkanmelder på sine eldre dager i Lydverket og i Spirit da NRK utgav gratisbladet. Og Natt&Dag har også en annen pensjonert artist blant musikkskribentene, nemlig Jørgen Nordeng fra Tungtvann. Sikkert rimelig lett: Hvem og hva var grunnen til at Arcade Fire avlyste en konsert på Sentrum Scene i mars 2007, og som de unnskyldte på nærmest hver eneste konsert i Europa på neste turné, i hvert fall begge de påfølgende Norges-konsertene og konserten på Roskilde samme år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Det var vel Win Butler og han slet vel med halsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Ja, bihulebetennelse for å være helt presis, men det er nærme nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Felipe Coronel spilte nettopp i Oslo, men er bedre kjent som..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Immortal Technique. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Det er så klart korrekt. Håper du ikke brukte Google! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Ta det med ro, jeg har originalversjonen av Revolutionary Vol. 1 stående i hylla. Ny oppgave: Hvilken overparodiert nordlending har blitt et samleobjekt for audiofile verden over? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Kari Bremnes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Det er naturligvis korrekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Hvilken duo har medlemmene Vast Aire og Vordul Mega, og hva heter debutplata? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 De kaller seg for Cannibal Ox og debutplata heter The cold vein (som forøvrig inneholder en av de kuleste åpningslåtene jeg vet av, nemlig "Iron galaxy"). Dette VET jeg at er rett: Et kjent søskenpar fra Sverige driver i dag Rabid Records. Hva heter de og elektronikaduoen man vanligvis assosierer med dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Karin og Olof Dreijer, The Knife. På tide med en lyrikkquiz igjen: You don't have to know the inspiring peopleLet your boyfriend know the inspiring people.You can hang in the kitchenTalk about the stars and the upcoming sequel. If you get tired of your boyfriends thingsThere's always other boys.There's always other boyfriends. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 7, 2008 Author Report Share Posted October 7, 2008 Jeg tipper noe av Tori Amos. Men jeg vet ikke hva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Hehe, ikke akkurat. Rockeband fra Brooklyn som slo igjennom i 2006. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Hva er det du vil ha? Det er i alle fall fra Boys And Girls In America-albumet til The Hold Steady. You can make him like you. Her kommer en ny oppgave i samme stil. Trenger ikke mer enn artist og sang.We'd like to knowA little bit about youFor our files.We'd like to help you learnTo help yourself.Look around you. All you seeAre sympathetic eyes.Stroll around the groundsUntil you feel at home. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Ditt svar holder uansett i massevis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 10, 2008 Author Report Share Posted October 10, 2008 Jeg vet jeg har hørt denne, og da tyder det sikkert på at det er lett og at jeg egentlig burde ta den. Men jeg klarer ikke plassere det. Irriterende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 11, 2008 Author Report Share Posted October 11, 2008 Mrs. Robinson er det! Simon & Garfunkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted October 12, 2008 Report Share Posted October 12, 2008 Det stemmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 12, 2008 Author Report Share Posted October 12, 2008 "Minglewood Blues", "If I Had Possession Over Judgment Day" og "Rollin' Blues" er alle "variasjoner" av ei blueslåt. Hva er det mest kjente navnet på denne populære låta, som et hundretalls artister har gjort egne versjoner av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted October 12, 2008 Report Share Posted October 12, 2008 Rollin' and Tumblin' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 12, 2008 Author Report Share Posted October 12, 2008 Jæddæ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts