Jump to content

Musikkquiz


Uruloki
 Share

Recommended Posts

Jada, hvorfor ikke. Var litt i tvil om jeg skulle poste dette her eller i Musikk-forumet, men "quiz" er jo alltid en overordnet kategori, så da får den innpass blant alt det filmrelaterte her. Om dette valget er totalt uakseptabelt, får en moderator flytte tråden.

 

Quiz er alltid gøy, også når det ikke handler om film. Så da kjører vi i gang med en musikkrelatert én. Det får bli litt friere tøyler her, ettersom dette hovedsaklig, men ikke utelukkende, er et filmforum. Dermed samler vi rebusquiz, bildequiz, lyrikkquiz og alle mulige andre varianter i én og samme balje. Man velger selv hvordan man vil forme sitt spørsmål, så lenge det handler litt om musikk. Man kan gjøre det veldig innkløkt og komplisert eller kun ha et bandbilde man vil ha identifisert, alt er akseptert uansett. "Kun fantasien setter grenser" som det populært heter. Lydklipp er selvsagt også lov.

 

Jeg starter med en jeg definerer som "ca. middels".

 

 

http://img520.imageshack.us/img520/2315/213123123qy6.jpg

 

Dama på bildet over var vokalist i et band. Hun erstattet en annen kvinnelig vokalist da hun ble med i dette bandet. Jeg er ute etter navnet på bandets første kvinnelige vokalist, og navnet på plata hun sang på.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 

To yngre brødre. Hvis det er lov å google seg fram til svaret, altså.

 

Hvilket band på årets Øya-festival dediserte en sang til en publikummer de ikke klarte å bli enige om var mann eller dame, og hentet det inn ved å si "Whichever you are, you're very attractive"?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
 
Hint: Et av de ganske store 70-talls progrockbanda. Bandnavnet består av ett ord. Ordet består av én stavelse. Navnet på låta er så å si identisk med navnet på en film som jeg stilte spørsmålstegn ved i prequelen til 90-tallskåringa vår.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...