Jump to content

Pop


Peru
 Share

Recommended Posts

Du lurer ikke meg til å tro på at du har hørt på låtene her, Z-Zann. Alle navnene du lister ovenfor gir meg visjoner av coverbilder skutt med brudeslør foran linsa. Hyvonen, i "Peru goes Montag"-modus: "her var det ikke noe låt i det hele tatt, 2/12"

 

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, skal innrømme at jeg ikke har hørt alt. Men jeg prøver å ta meg sammen i ny og ne!

 

Mer svensk indie-infantilisering, en opplagt etterkommer av Stina Nordenstam (det innså jeg først nå), og en Absolut allround fantastisk låt. Føling i fjæra!

 

http://www.youtube.com/watch?v=ve_cjfwHESM

Link to comment
Share on other sites

 

Nja.

 

Alright, The Weeknd appellerer kanskje mer til Stereogum- enn Popjusticelesere. Alright, det er en estetikk der som ikke kan spores direkte tilbake til sjangerrøttene. Alright, jeg forstår poppuristenes irritasjon over at indiemediene trykker en sjanger de aldri har fått etablert et forhold til, til brystet, på et premiss som skurrer. Men samplingen av Siouxsie and the Banshees og Beach House til side, er det i bunn og grunn en R&B-sensibilitet i The Weeknd-albumet som umulig kan tas for å være noe annet. En viss kulde og kontrollert perfeksjonisme. Det er gode melodier, det er R&B. Jeg liker å se på The Weeknd som den pessimistiske bloggbroren til The-Dream, jeg tror ikke det er så dumt! Hva er galt med å tøye sjangerens grenser så lenge det opereres innenfor visse musikalske rammer, noe det absolutt gjøres på House of Balloons?

 

Unødvendig å avfeie eksperimentell R&B på et premiss bygd på jakten på en autensitet som plutselig skal forsvinne med noe som ikke en gang er en crossover-act. Katy B er R&B i kombinasjon med klubbscenen i UK, Jamie Woon lar Burial legge til rette for soul-crooning, alt hylles av Pitchfork, er det ikke bare fint og flott at R&B når ut til nye fanbaser og stadig pløyer ny mark?

 

Dette ble litt langt, kanskje, men gjennom en omvei har jeg i det minste fått sagt at Weeknd-albumet er temmelig bra.

Link to comment
Share on other sites

 
Poenget er at The Weeknd IKKE tøyer sjangerens grenser og at alle de som gjør det til vanlig ikke får noe som helst oppmerksomhet fra denne skribent-klikken. Det er overhodet ikke mer eksperimentelt enn det aller meste av mainstream rnb, men innnpakningen er annerledes.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 2 weeks later...

K-pop is back

 

 

tanker om den nye pon de floor-baserte beyoncesingelen Girls (Who Run The World) tas også imot. morsomt hvor ufortrødent hun fortsetter med girl power-anthems... men er låta god nok?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ikke sikker på om den funker selv, nei. du snakker om beyonce sant?

 

Fikk forøvrig hørt på Jamie Woon-albumet i dag. Første gjennomkjøring var veldig behagelig. Litt aircondition-ert hotellresepsjon i varmt land-stemning.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Tror kanskje den plata er årsfavoritt foreløpig. Fått ta opp knappe megabytes på spilleren min siden den ble sluppet, så om det er en indikator ...

 

Ikke like begeistret for det jeg har hørt fra han under navnet Lonny Breaux, derimot. (Hvis noen er interessert kan alle de låtene lastes ned her)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er helt solgt, lett årsbeste hittil. Skiva snurrer på konstant repeat i Winamp, kun med sporadiske Curren$y-avbrekk(også en fabelaktig mixtape, for øvrig). Novacane er høydepunktet hittil, men det er vanskelig å velge favoritter fra en så feiende flott plate.

 

Edit: Og Songs For Women, så klart. Her passer det med et godt, gammeldags 'omg'.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Får ta litt k-pop-ansvar når Peru ikke gjør det.

Nye videoer fra After School og Girls Generation, må si After School slår SNSD ganske kraftig:

 

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, bra jobba. Enig i det, egentlig! Liker Mr Taxi jeg, bridgen er flott og dansen er blant deres skarpeste - men som singel er det vel en av de safeste de har sluppet, ikke så mye 'wow-faktor' over den.

 

Shampoo derimot er jo nydelig sommerpoesi.. det som tar et par lytt for å fatte er hvor groovy og dansbar låta er, en laidback FUNK av dimensjoner. Teksten er også utrolig tro mot sin metafor, snakk om gjennomført!

 

Minnet meg litt om Jessicas 'Sweet Delight' hva chill, sommerlig pop angår

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Denne slår mange fluer i en smekk. "Polyrhythm" fra Perfume er bekreftet med på det offisielle soundtracket til Pixars "Cars 2". Nå var ikke Cars akkurat den beste filmen derfra, men dette blir jo en unik mulighet for Ururoki, som nylig har vært på oppdagelsesferd både i Pixars og Perfumes arkiver, til å spare tid.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Denne er vilt catchy. Var bekymra når jeg skjønte det skulle bli en nedpå sang, for 'Slow' er deres kjedeligste singel, men denne har mye mer låt i seg. Fine vokalvrier. Catnip-aktig tilfredsstillende varm produksjon.

Link to comment
Share on other sites

 
Uttrykte ikke du en viss skepsis i første møte med Run The World (Girls), Peru? Jeg er i alle fall helt overbevist. Hvis dette er en pekepinn på hvor slagkraftig og friskt resten av albumet skal høres ut, håper jeg Diplo er involvert på hvert eneste spor!
Link to comment
Share on other sites

 

Stemmer. Jeg synes vel den er ganske ålreit, men den mangler det lille ekstra. Kul sample, liksom, men det gjøres ikke så mye med den. Videoen er fet da

 

Diplo har mange fingre i pop-fatet om dagen. Jobber med k-pop-artister, soloplata til Girls Aloud's Nicola Roberts og så førstesingel fra Beyonces nye skive.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...