Jump to content

Hva spiste du sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

Hva spiste du sist?

 

Jeg begynner med gårsdagens middag:

 

Grillet svineindrefilet med noe sånn urtepotetbåter fra Hoff, med maisstuing og fløtesaus. Var ganske godt. Terningkast 5

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Big One Hat-Trick pizza, blir ikke mye god mat når foreldrene mine er borte på ferie... Helt grei pizza, ville gitt ternigkast 4, men blir svak terningkast 3 pga irriterende reklame.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Grilltallerken (hjemmegrillet) med nakkekoteletter, grillpølser og noen kyllinglår + småpoteter. Svigermor er flink på grillen, gitt! Terningkast 5- (minus siden jeg måtte varme det opp i microen da jeg kom for sent).
Link to comment
Share on other sites

 
Mors hjemmelagde lasagne med salat og hvitløksbrød til. Står til en 6er når som helst, men etter ei uke med luguber fyllemat på Roskilde, er jeg villig til å strekke meg til terningkast 7.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Fiskebolleomelett med chilli og hvitløk. Lettvint nattmat bestående av blomkålblanding frest i olje med fersk hvitløk og bestrødd med chilli før ½ boks Vesterålens i grove biter fikk frese litt med før eggeblandingen ble dumpet oppi. Toppet med Buko hvitløkskremost. Svømmer i fett (overdrev oljemengden), litt motbydelig men samtidig ganske godt – jævlig bra rent smaksmessig. Dette skulle blitt omelett men endte vel mer opp som svømmende eggerøre. Terningkast sterk 3er, men burde nesten vært høyet til 4 siden det egnet seg så fordømt godt som nattmat.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 3 weeks later...
 
Knekkebrød med rømme i mangel av smør (vil si har noe motbydelig harsknet her men det duger nok ikke til annet en muligens steking lengre), "Barentsskinke av Sel" (nydelig pålegg hvor selkjøtt har fått skinkebehandling, men hvorfor sel da plutselig skrives med stor s er fortsatt et lite mysterium for meg) og agurk med lekkert, iskaldt økologisk bayerøl til. Å, Wasa Husmann på knekkebrødfronten og økologisk Røros rømme. Utmerket lite måtlid for å forsone meg med at jeg bråvåknet på denne meningsløse tiden av døgnet og stort sett ikke har hatt noen døgnrytme som helst den siste måneden. Ville ellers fått terningkast 3 men står til en sterk firer nå.
Link to comment
Share on other sites

 
 
http://www.matoppskrift.no/images/artikler/art1124_1.jpg

 

Uten is.

Så kvalm som jeg er nå kan jeg ikke huske å vært.

Dette er vel stort sett palmeolje, sukker, kakao samt ett og annet e-stoff, er det ikke? Uch! Jeg skal ikke en gang spørre hva som egentlig motiverte eksperimentet.

 

Selv spiste jeg sist en stk. hummer, smeltet smør med hakket, fersk sitronmelisse til. Terningkast fire, frossen hummer kan ikke sammenlignes med ferskvare selv om den tilberedes forskriftsmessig og et lite trekk må nesten gis for hvor særdeles lite tilfredstillende det fungerte som nattmat siden det tross alt er latterlig lite mat (hadde egentlig glemt hvor lite) i en hummer. Minst halvparten er vel skall og bæsj, samt en del utilgjengelig og smakløst i de små labbene.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Vafler! Kjøpte meg vaffeljern for ikke så lenge sia også fikk jeg det for meg at jeg skulle lage vaffelrøre i går, noe jeg gjorde til den store gullmedalje, så nå spiser jeg vafler 2-4 ganger om dagen for å blitt kvitt røra. Framleis godt, mirakuløst nok.

 

Svanky: det er en sjokoladesaus som stivner når du har den på is. På IS. Hva gjorde at du bestemte deg for å kutte ut den delen som handlet om IS? Mangelen på det? I så fall: hvorfor hadde du sausen in the first place? Uansett: matvanene dine, hvis dette er representativt, er verre enn mine. ;)

Link to comment
Share on other sites

 
 
I mangel på interessant pålegg, is og ork til å lage noe vettugt har jeg faktisk ved enkelte tilfeller hatt den sjokoladesausen på brødskiva. Ikke så verst, men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det over vanlig sjokoladepålegg. En svak firer kanskje.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
Argentiske krydderpølser (svære) av lam i chicago-brød med løkbiter og tzatziki i bunn, grillkrydder og heinz ketsjup på topp. Nydelig, 5/5, 10/10, *****/*****. Iskaldt vann til drikke.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...