Jump to content

Logo-konkurranse


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Veldig pene. Hva med en i #ffffff, #eeeeee, #dddddd, #cccccc og #333333? Det er nemlig fargene jeg har brukt på forsiden. Bare så det ikke skal bryte så jævelig.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

folk vil nok få inntrykk av av svarthvitfilm settes høyt med en logo som det der.

det var ihvertfall det første jeg tenkte da jeg så den. men den var pen ja. (hvilken fargekombinasjon jeg likte best er jeg ikke så sikker på.)

Link to comment
Share on other sites

 
Vel. Jeg ville lage et enkelt design med mye whitespace. Og jeg har alltid likt gråtoner, men ... Jeg har jo blått, rødt og #fef (veit ikke hvordan jeg skal beskrive den) der, da.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg vet du har andre farger, men siden blir for død etter min smak. Jeg klikker meg vanligvis bare ut av slike sider med mindre jeg får øye på en svært interessant overskrift eller liknende. Men det er vel ikke et voldsomt tema i denne tråden uansett, ettersom logoen må tilpasses siden og ikke motsatt. Jeg laget en poll for å høre hva folk kunne tenke seg å se av farger på forsiden og/eller forumet, bare til veiledende bruk. :-)
Link to comment
Share on other sites

 

som logo ville jeg ikke hatt noen av de tre forslagene. Men første forslaget til Jonas fungerer fint som favicon.

 

Fargevalget må ikke ta vekk fokusen fra resten av sida, men må også være så spennende at folk faktisk har lyst til å bli værende når de først er innom.

 

eksempelvis fungerer logoen på denne siden: http://www.alltidfotball.no/, og selv bruker jeg aktivt svart som en filmfarge.

 

Svart filmstripe, på hvit bakgrunn, med diskuterfilm-stempel i en eller annen farge?

Link to comment
Share on other sites

 

Lagde en ny en:

 

http://london.arrogan.se/~jonasrh/arkivet/bilder/diskuterfilm/diskuterfilm_ver3_1.jpg

 

Evt. uten skrifteffekten:

 

http://london.arrogan.se/~jonasrh/arkivet/bilder/diskuterfilm/diskuterfilm_ver3_2.jpg

 

Edit: Det lignet kanskje ikke så mye på Nukie, men det er han! Definitivt! (Tennene hans er hastverkarbeid. Kan evt. gjøre dem mer symmetriske senere.)

Link to comment
Share on other sites

 
 

I følge avstemningen liker folk fargen rød. Her er noen i røde farger:

 

http://london.arrogan.se/~jonasrh/arkivet/bilder/diskuterfilm/diskuterfilm_ver4_1.jpg

 

Nukie er fortsatt med, men han er ikke like blid i denne logoen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Om det skulle bli noen krangling om det; jeg er veldig enig i Jonas angående fargebruk (selv om fargene i det første logoforslaget ikke var helt min stil (eller, det hadde fungert for min del om man bare hadde byttet ut fargen skriften var i)). Kjedelig fargebruk er drepen, og om man bare lager en koherent fargeprofil kan man være så gal man bare vil uten at det blir seende uprofesjonelt eller teit ut.

 

Svart er finfint det, og det kan godt hende at en minimalistisk logo er greit, men jeg synes ikke den fotball-logoen var noe videre innovativ. Den fungerer jo greit sammen med resten av siden for så vidt, men som logo synes jeg ikke den var noe fantastisk.

 

Jeg er hjemme i julen, så det blir nok begrenset hva jeg kan få bidratt med når det gjelder logoforslag. Fattern har vel knapt paint på PCen, og jeg har ikke gjort meg nok kjent med The Gimp til at jeg kan lage noe særlig med det enda. Spørs om det kommer noe fra denne kanten før det er for sent :P

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er min første post her på forumet, kan jo like godt bidra med noe med en gang :)

 

Bare noe jeg tulla med i illustrator, få høre hva folket synes da!

 

http://img463.imageshack.us/img463/9127/forslag17tj.gif

 

Her er en annen vri

 

http://img463.imageshack.us/img463/5303/forslag28xv.gif

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Santo betyr Saint. Santos fra Wild at Heart kan kanskje oversettes til Saints? Interessant ...

 

Fine logoer, forresten. Jeg tror jeg sier fra meg min stilling siden noe jeg lager ikke kan måle seg med disse. MEN, det kan skje at jeg produserer noe. MEN, jeg har hendene ganske fulle med php-inga til forsiden her slik. Lagde akkurat et script som kan brukes til 404-er.

Link to comment
Share on other sites

 

Santo betyr Saint. Santos fra Wild at Heart kan kanskje oversettes til Saints? Interessant ...

 

Fine logoer, forresten. Jeg tror jeg sier fra meg min stilling siden noe jeg lager ikke kan måle seg med disse. MEN, det kan skje at jeg produserer noe. MEN, jeg har hendene ganske fulle med php-inga til forsiden her slik. Lagde akkurat et script som kan brukes til 404-er.

 

Kaller meg bare saints siden jeg digger Boondock Saints ;)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 

Jeg likte det. Og det er mulig å fikse fargene på forumet til den stilen og.

 

Oppskrift:

Ta en person med css- og bildebehandlingskunnskaper.

Gi personen bildene og filene den trenger.

 

Tilbredes gjerne over svært lang tid.

Link to comment
Share on other sites

 

Header`n er bare et utkast så størrelse og slikt er samma. Men hva synes folket om utseendet på den?

 

joda, kjekk den, men manipuler gjerne Brando og Kelly slik at de kan brukes uten at det koster (eller noen gang kommer til å koste) oss noe.

 

Kellys positur kan f.eks bevares selv om man fyller han med svart og man bare får en svart skygge der. (eller hvit, eller noen annen farge)

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...