Lusker rundt her i ny og ne, synd det ikke er like aktivt som før. Nå bruker jeg forumet hovedsakelig til å søke opp gamle diskusjoner om filmer jeg nylig har sett, mye bra stoff som kommer opp.
Har ikke sett like mye spennende selv, har pløyd med gjennom de tre middelmådige Allen-filmene Small Time Crooks, The Curse of the Jade Scorpion og Scoop på buss/flyturer den siste uken. Har også sett mageplasket The Snowman som var akkurat like dårlig som anmelderne ville ha det til.
Så derimot Det Sjunde Inseglet på stort lerret og ble blåst helt av banen! Bergman har virkelig begynt å vokse på meg som en av de største og viktigste regissørene gjennom tidene. Alt bare stemte her! Eksistensielle spørsmål, et nydelig svart/hvitt foto og filmhistoriens mest kjente sjakkparti, hva mer kan man ønske seg? Filmen har sneket seg høyt inn på topplisten etter dette gjensynet!
Har planer om å se en del selv i desember for å kvitte meg med litt backlog. Holiday Inn, Remember The Night, The Shop Around The Corner og White Christmas er de som står øverst på lista.
"Get back! I got a bomb here! I'll blow this whole place up!"
"Go ahead. I don't shop here."
http://i60.tinypic.com/5n4yus.jpg
Stallone spiller Cobra, den tøffeste purken i byen som må beskytte et vitne fra en hær av mordere.
Denne filmen har alt man ønsker seg fra en hjernedød actionfilm fra 80-tallet; En halvnaken deilig danske, herlig utilslørt Pepsi-reklame, en svett, solbrun og muskuløs Stallone, eksplosjoner, raske biler,high tech våpen med lasere, roboter, solnedganger, et manus fylt med endeløse sitatmuligheter, en finale satt til en stålfabrikk og selvsagt et soundtrack verdig 80-tallet.
To feite cheesy'e tomler opp!
Dracula's Daughter (1936)
http://i58.tinypic.com/25hjxuq.png
En undervurdert liten perle blant Universals mange middelmådige horrorfilmer.
Vil faktisk gå så langt som å si at jeg foretrekker denne over både Brownings- og Melfords Dracula
Jeg liker godt hvordan denne dveler over det psykologiske aspektet med avhengighet og påvirkning sett fra en vampyrs ståsted. Den noir-aktige bruken av lys, skygger og tåke hjelper og på å bygge under den mystiske settingen. At filmen inneholder klare lesbiske undertoner trekker selvsagt også opp.
Stor tommel opp her!
Ellers:
Hellraiser (1987). Hadde vel forventet mer av denne. Alle scene med pinhead og de andre cenobitene er krem, de resterende scene er dessverre ganske midt på treet.
Dunderland (2012). Inneholder noen virkelig flotte shots av norsk natur og har en historie med mye potensial, men dette potensialet blir dessverre kjørt rett ned i søla av et av de svakeste manusene jeg har vært borti på lenge og en regi som ikke holder mål.
Stranger in Our House (1978). Wes Cravens såpeopera ispedd litt heksehorror og incest har sine øyeblikk, men er strengt talt en ganske middelmådig affære.
L'uccello dalle piume di cristallo (1970). Knallstrerk regidebut av Dario Argento. Stilsikker og flott giallo som er på høyde med hans andre mesterverk.
Sei donne per l'assassino (1964). Min første Bava gav mersmak, men ble et lite hakk for mye stil over substans. Foretrekker Argento sine giallo, selvom denne absolutt var fornøyelig.
Kronprinsen (1979). Pål Bang Hansens svanesang er en bunnsolid politisk film som fortjener mer oppmerksomhet. Hører utvilsomt hjemme på en toppliste over norsk filmer.
Arachnophobia (1990). Koselig 90-talls familiehorror med edderkopper. Funker greit det og i blant.
Så vidt jeg vet er Goonies norsk ja, måtte legge den igjen så får ikke sjekket. Mye fett du har skaffet siden sist, greit misunnelig på den signerte VHS'en av Frykten Natt!
Har forøvrig skaffet meg en slik godbit siden sist:
Mad Max: Fury Road Tiårest beste actionfilm by far. Fast-forwardingen som Miller bruker er forøvrig en liten genistrek, og en herlig kontrast til nåtidens actionfilmers overdrevne bruk av slow-motion. Makan til intens film. To tomler opp herfra.
En siste oppdatering av påskekjøpene. Hadde allerede plukket opp Die Hard 2 fra før, men denne var mye bedre tatt vare på så måtte ha med den også. Svært fornøyd med å ha funnet både Lock Up og Cyborg på siste dagen. Ellers jevnt over fornøyd med påskeplukkingen, fortsatt et par titler jeg gjerne skulle ha funnet, men. Bronson samlingen har i det minste fått seg et solid løft.
Hvilken film så du sist og hva syntes du om den?
in Generell diskusjon
Posted
Lusker rundt her i ny og ne, synd det ikke er like aktivt som før. Nå bruker jeg forumet hovedsakelig til å søke opp gamle diskusjoner om filmer jeg nylig har sett, mye bra stoff som kommer opp.
Har ikke sett like mye spennende selv, har pløyd med gjennom de tre middelmådige Allen-filmene Small Time Crooks, The Curse of the Jade Scorpion og Scoop på buss/flyturer den siste uken. Har også sett mageplasket The Snowman som var akkurat like dårlig som anmelderne ville ha det til.
Så derimot Det Sjunde Inseglet på stort lerret og ble blåst helt av banen! Bergman har virkelig begynt å vokse på meg som en av de største og viktigste regissørene gjennom tidene. Alt bare stemte her! Eksistensielle spørsmål, et nydelig svart/hvitt foto og filmhistoriens mest kjente sjakkparti, hva mer kan man ønske seg? Filmen har sneket seg høyt inn på topplisten etter dette gjensynet!