|
-
-
Startet året med 10 timers binge-watching av Making a Murderer. Anbefales på det sterkeste!
-
Topp 5 så langt i år: Kendrick Tame Impala Jamie XX Drake GY!BE
-
-
1. The Wolf of Wall Street 2. Gone Girl 3. Interstellar 4. Nymphomaniac 5. En duva satt på en gren och funderade på tillvaron 6. Noah 7. The Grand Budapest Hotel 8. Under The Skin 9. Mommy 10. The Guest 11. Boyhood 12. The Tale of Princess Kaguya/The Wind Rises 13. 12 Years a Slave 14. Turist 15. Lucy 16. Starry Eyes 17. Snowpiercer 18. Only Lovers Left Alive 19. Winter Sleep 20. The Babadook Boblere: Dallas Buyers Club, Jeune & Jolie, Edge of Tomorrow, Enemy, Blind, Like Father Like Son, Ida, The Raid 2, Dawn of the Planet of the Apes, Joe, Calvary, The Lego Movie, Lone Survivor, The Immigrant, ’71, Godzilla, Blue Ruin, Locke, A Field In England, The Trip To Italy, Two Days One Night, Nebraska, Sorg og glede
-
Gaute Grøtta Grav - Knekkebrød.
-
Sjeldent sett en serie der man på så kort tid blir så knyttet til karakterene. Fantastisk skrevet, spilt og regissert. Fortsatt i sjokk over de siste 5 minuttene av episode 4.
-
Syns det er flott å se Scorsese tilbake til det han kan best, disse klassiske rise-and-fall fortellingene, filmen forteller kanskje ikke en ny og orginal historie, men flommer av energi og fortellerglede, digger måten han bare kjører på med over-the-top spinnville scener og måten filmen hele tiden endrer takt og tone. Overraskende morsom er den også, og selvfølgelig strålende spilt.
-
Syns WoWS er et stort steg opp fra hans siste filmer, hans første mesterverk siden Casino etter min mening.
-
1. The Master
2. The Act of Killing
3. La vie d’Adèle
4. La grande bellezza
5. Stoker
6. Spring Breakers
7. Only God Forgives
8. Django Unchained
9. Holy Motors
10. Captain Phillips
11. Prisoners
12. Side Effects
13. Jagten
14. Frances Ha
15. Zero Dark Thirty
16. Mud
17. Rush
18. Simon Killer
19. Dans la maison
20. Call Girl
Runners up: Gravity, Le passé, Lincoln, Before Midnight, Paradies: Hoffnung, Silver Linings Playbook, Beyond The Hills, The Place Beyond The Pines, Passion, Trance, The Spectacular Now, Stranger By The Lake
Pur moro: Pacifim Rim, This is The End, The World’s End, Pain & Gain, Wreck-It Ralph, Alan Partridge: Alpha Papa
Ikke sett: The Grandmaster, Blue Jasmine, A Touch of Sin, Anna Karenina, The Counselour
-
Rush. Likte denne veldig godt. Liker måten rivaleriet blir satt opp på. Er nok Ron Howards beste dette.
-
Sist sett var The Act of Killing. Tror nok jeg må putte en dokumentar på topp på lista over årets beste filmer. Glimrende.
-
Noen med tips til god norsk Nu-disco ala Todd Terje? Perfekt jobbmusikk!
-
3 første av sesong 3 har vært svake syns jeg.
-
1 There Will Be Blood (2007)
2 Mulholland Dr. (2001)
3 Der freie Wille (2006)
4 Sympathy for Mr. Vengeance (2002)
5 Irreversible (2002)
6 Das weiße Band (2009)
7 Werckmeister harmóniák (2000)
8 Oldboy (2003)
9 No Country for Old Men (2007)
10 Cache (2005)
11 Sånger från andra våningen (2000)
12 Dogville (2003)
13 Enter the Void (2009)
14 Inland Empire (2006)
15 Antichrist (2009)
16 Zodiac (2007)
17 Zatoichi (2003)
18 Femme Fatale (2002)
19 Black Swan (2010)
20 Drive (2011)
-
W.W. My Star, My Perfect Silence. Verdig avslutning.
-
-
Har kommet meg gjennom begge sesongene på Netflix på noen dager nå, og er enig med det du sier om sesong 1. Velskrevet og spennende spionthriller med en herlig underliggende nerve, samt gode karakterøyeblikk. Utover i sesong 2 syns jeg de har valgt litt for mange enkle løsninger og forklaringer på ting som skjer som det er vanskelig å akseptere, noe som gjør at serien aldri vil komme opp på Sopranos/The Wire/Breaking Bad-nivå for meg. Men fortsatt en spennende serie som jeg kommer til å følge videre med på!
-
Rogert Ebert er død, 70 år gammel. http://www.chicagotribune.com/news/chi-roger-ebert-dead-20130404,0,602338.story
-
Min liste: http://www.imdb.com/list/Xyv3R8CZ57Q/
-
Trodde jeg hadde sendt inn liste her, men ser ikke slik ut. Her er listen min hvis det ikke er for sent : http://www.imdb.com/list/pSlHbwydvHg/
-
1. Amour 2. Moonrise Kingdom 3. Hugo 4. Shame 5. Life of Pi 6. Play 7. Polisse 8. We Need To Talk About Kevin 9. Tinker Taylor Soldier Spy 10. Take Shelter 11. The Dark Knight Rises 12. Tomboy 13. Tyrannosaur 14. Argo 15. Looper Boblere: The Hobbit, Prometheus, Skyfall, The Descendants, The Artist, Lawless, Beasts of the Southern Wild, Killing Them Softly, To Rome With Love, Killer Joe, Haywire, The Perks of Being a Wallflower, Bernie, Haywire, Intouchables Ikke sett: Laurence Anyways, Margaret, Som du ser meg, Once Upon a Time in Anatolia
-
Noen av disse bør vel bli bra: The Master Lincoln To the Wonder Passion Django Unchained Zero Dark Thirty Jagten Cloud Atlas Inside Llewyn Davis Pacific Rim Knight of Cups The Wolf of Wall Street Twelve Years a Slave Only Lovers Left Alive Nymphomaniac Only God Forgives Stoker Gravity The Grandmasters Under The Skin
-
Life of Pi på Ringen i dag. Tommel opp!
-
Angående trådløst nett: http://www.dinside.no/906876/faa-maksimalt-ut-av-ditt-traadlose-nett
|
|