Synes vel mest det er trist at regissører som Zhao går til Marvel, forhåpentlig kjøper det henne mer albuerom neste gang.
Litt om de par siste:
Mortal Kombat (2021) - Har sett dårligere videospilladapsjoner enn dette, det er noen gode replikker og scener, men det er for mye av alt, for langt, for klinisk og det er en skam å ha denne spillmusikken og bare ha et lite glimt av inspirert soundtrack-bruk. Og mange hint om en oppfølger, know when to stop.
Pig - Den varslede hiten jeg forventet, men utsatte den til i år siden det er nå den har kinopremiere. Leser at den er kuttet ned nesten en time til rundt 90 minutter, en god avgjørelse.
Boiling Point - Table 7 is a nightmare. Hektisk restaurantthriller hvor one take-gimmicken ikke virker som en gimmick, vi flyter med i all dramatikken sømløst og er flue på veggen når det stadig koker over både på kjøkkenet og blant gjestene. Godt skrevet og spilt av alle, men særlig av Stephen Graham og Vinette Robinson.
Pleasure - Veldig godt researchet drama om en ambisiøs svensk kvinnes forsøk på å gjøre seg bemerket i L.A.s pornoindustri, bra grep at det er skuespillere blant kvinnene og at flere av de mannlige aktørene spiller seg selv. Mest interessant i scenene hvor kvinnene diskuterer seg i mellom hvordan de skal klare seg og samtidig overvinne all den mannlige makten.
Kimi - Fin korona-thriller fra Soderbergh med ekko av de Palma og Hitchcock, liker også det digitale fotoet selv om film naturligvis hadde vært å foretrekke.